sobota, 4 maja 2013

Odznaki Mistrza Gry

Wiem, że blog leży i kwiczy, ale niestety czasu mam mało. Dziś wrzucam coś co wydaje mi się dobrym pomysłem - Odznaki Mistrza Gry. 

Każda poniższa grafika opisuje odmienne aspekty stylów prowadzenia. MG opisuje swój style łącząc kilka Odznak. Zbiór odznak może się odnosić do jednej konkretnej sesji, kampanii lub całego stylu.

Pomysł powstał na blogu Strange Magic i w założeniu ma pomóc graczom wybrać MG w zależności od oczekiwań. Może być przydatne w serwisach jak Google+ lub w trakcie konwentów (zamierzamy to wykorzystać w trakcie Nawikonu). Niestety z jakiegoś powodu grafiki u źródła nie działają, więc linkuję je do bloga Ethos RPG, gdzie autor wpisu dodatkowo podzielił całość na dwie grupy. Można bez problemów ściągnąć i używać Odznak, ale autor grafik, Lorc prosił by gdzieś umieścić informację o autorstwie, więc do roboty. :)

Update: wiem, że pomysł stary, ale postanowiłem go odświeżyć. Borejko o tym pisał w tym miejscu.

1. Narracja


Na moich sesjach przygoda będzie opowiadać ciekawą historię.




Moje przygody mogą zawierać elementy horroru.




Moje przygody skupiają się na eksploracji i tajemnicach.




Moje sesje mogą zawierać dziwne i zwariowane pomysły




Bohaterowie na moich sesjach są przeznaczeni do wielkości, a nie śmierci z przypadku.




Przygody na moich sesjach mogą zawierać elementy nietypowe i niepokojące, nie nadające się dla wrażliwych.



Moja gra skupiać się będzie na opowieści (narracji) i na bohaterach




Moja gra będzie skupiać się na rozrywce i dobrej zabawie, będzie mniej poważna.




Moje przygody są przyjazne młodszym graczom, pozbawione elementów śmierci/przemocy.



2. Mechanika



Na moich sesjach ważniejsze są umiejętności graczy, a nie zdolności postaci graczy.




Walka nie jest głównym aspektem w trakcie moich sesji.




Na moich sesjach gracze mogą obejmować rolę Mistrza Gry




Rzuty wykonywane są na widoku i nie ma oszukiwania w interpretacji wyników.




Rozgrywka toczy się według mechaniki i MG nie zawsze ma rację.




Lubię majstrować przy mechanice.




Ważnym elementem mojej gry jest taktyczne planowanie.




Postacie graczy muszą być przygotowane na ucieczkę, jeśli sprawy przybiorą zły obrót.




Zezwalam na walki między postaciami graczy na sesji.




Korzystam z pomysłów graczy jeśli uznam je za ciekawe.




Używam na sesjach gotowych map, scenariuszy i innych handoutów.




Prowadzę opierając się głównie na improwizacji.




Mistrz Gry ma zawsze rację na moich sesjach.




Postacie graczy mogą umrzeć na moich sesjach.




Jest ciekawiej jeśli nie ujawnię swego stylu.



W Sieci można znaleźć także inne wersje Odznak MG. Każdy chętny może stworzyć własne.
Przedstawiam mój wybór na większość sesji, choć lubię eksperymentować ze stylem. Może ktoś by zrobił Odznakę "Lubię eksperymentować ze stylem". ;)







6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Wiem, że to stary pomysł, ale akurat kombinujemy system zarządzania sesjami RPG na naszym konwencie i tak sobie o tym przypomniałem.

      Usuń
    2. Mnie się skojarzyło bo po wpisie Borejki http://gryfabularne.blogspot.com/2011/08/przypinki-erpgowe.html przez blogi przeleciała fala wpisów z odznakami.

      Usuń
    3. A na konwent to niezły pomysł.

      Usuń
    4. O widzisz... nie znałem tego wpisu Borejki. Pewnie dlatego, że wtedy rzadko zaglądałem na blogosferę bojąc się włączając kompa by nie eksplodował.

      Usuń